Саморегуляція психофізичного самопочуття як елемент формування емоційно-вольової сфери дошкільника
Саморегуляція психофізичного самопочуття як елемент формування емоційно-вольової сфери дошкільника
25 листопада на базі ДНЗ №3 в рамках проведення школи початкуючого психолога відбулось засідання для практичних психологів ДНЗ на тему: «Саморегуляція психофізичного
самопочуття як елемент формування емоційно-вольової сфери дошкільника».
Проблема повноцінного психічного розвитку особистості, формування психологічного здоров'я дитини є сьогодні однією з актуальних. Враховуючи стан здоров'я сучасних дітей та фактори ризику порушення психологічного здоров'я, необхідно впроваджувати таку систему роботи, яка б включала індивідуальні, групові форми і методи роботи, спрямовані на зміцнення психологічного здоров'я дітей дошкільного віку. Одним з ефективних напрямів цієї роботи запропоновано використання елементів психофізичного тренування. Учасники мали можливість переглянути корекційно -розвивальне заняття з дітьми старшої групи з вправами, які регулюють психофізичне самопочуття.
Керівник школи початкуючого психолога Мирослава Лукашук акцентувала увагу практичних психологів на питанні саморегуляції як мистецтва управління собою і зазначила, що фізичне самопочуття людини тісно пов'язане з станом її психіки. Дуже непросто керувати почуттями та приборкувати їх. Проте володіючи прийомами саморегуляції можливо стримано ставитися до інших людей і терпимо сприймати їхні недоліки, виробляючи вміння не дратуватися в самих критичних ситуаціях. Під час виступів були
висвітлені питання самооцінки, самонаказу, самонавіювання, самосхвалення, самокоректування, саморегуляції, самостимуляції та їх вплив на психофізичне самопочуття.
Практичний психолог Олена Чегус та інструктор з фізичного виховання Тетяна Московчук поділилися з колегами методами і прийомами психофізичного тренування, які можна використовувати у роботі з дошкільнятами. Отже, психофізичне тренування - це метод самовпливу на організм
за допомогою зміни м'язового тонусу, регульованого дихання, образної уяви, нормального функціонування органів, словесного підкріплення з метою підвищення психофізичного потенціалу, виховання активної уваги, волі, розвитку пам'яті, формування самовладання та адекватної реакції на подразники.